body_class();
12 grudnia 2019
Autor: Paweł Rachwał
64% instalatorów chłodnictwa uważa, że ich praca ma bardzo duży wpływ na biznes klienta
Jak wynika z wyników sondy przeprowadzonej przez nas podczas Konferencji Czasopisma Chłodnictwo & Klimatyzacja 64% instalatorów chłodnictwa widzi bardzo ważną...

Tagi

co2
engineering2business
enreco
R744

Jak wynika z wyników sondy przeprowadzonej przez nas podczas Konferencji Czasopisma Chłodnictwo & Klimatyzacja 64% instalatorów chłodnictwa widzi bardzo ważną rolę chłodnictwa w biznesie swoich klientów z branży retail. I kiedy chłodnictwo stanowi nawet ponad 60% zużycia energii elektrycznej w supermarkecie trudno się z tym nie zgodzić. Wniosek jest więc jeden – jesteśmy świadomi.

Z drugiej strony wyniki odpowiedzi na pytanie „Jaka cecha chłodnictwa jest najważniejsza dla Klienta?” są mniej jednoznaczne

Z powyższych wyników można wywnioskować, że niska cena zakupu jest najważniejsza – zagłosowało na nią aż 40% uczestników sondy. Z drugiej strony suma głosów oddanych na niskie zużycie energii (19%) i bezawaryjność (31%) to razem 50% oddanych głosów. Wynika z tego, że uważamy, że owszem niski CAPEX jest bardzo ważny, ale niski OPEX w połączeniu z bezawaryjnością jest jednak ważniejszy.

Jako ENRECO uważamy, że jedynie 7% głosów oddanych na „Dopasowanie do potrzeb” jest nieco niepokojący. Czy możemy z tego wywnioskować, że nie do końca zależy nam na dostarczeniu klientowi tego co potrzebuje a jedynie niskiego OPEXU (zużycie energii + usterki) i niskiej ceny zakupu (CAPEX)? Pytanie zostawiam otwarte.

Poniżej do pobrania prezentacja Maurycego Szwajkajzer – miłej lektury.

ENRECO – konferencja Ch&K 2019 from MaurycySzwajkajzer