body_class();
16 lipca 2018
Autor: Paweł Rachwał
Bezpieczeństwo instalacji chłodniczych w czasie niedziel z zakazem handlu
Niedziele bez handlu mają wpływ na całość funkcjonowania przedsiębiorstwa handlowego. Od personelu po technologię. Jaki wpływ „ten przestój” wywiera na działanie...

Tagi

bezpieczenstwozywnosci
enreco

Niedziele bez handlu mają wpływ na całość funkcjonowania przedsiębiorstwa handlowego. Od personelu po technologię. Jaki wpływ „ten przestój” wywiera na działanie instalacji chłodniczych w sklepach – analizuje Maurycy Szwajkajzer z firmy ENRECO.

W czasie kiedy sklep jest zamknięty instalacja chłodnicza nie pracuje ani lepiej ani gorzej. Obciążenie cieplne jest zazwyczaj mniejsze, ale to nie ma znaczącego wpływu. Istotna jest jednak różnica w szybkości reakcji na ewentualne usterki –  obecnie przez jeden dzień w tygodniu system chłodniczy jest pozostawiony bez jakiejkolwiek uwagi. Znane są przypadki kiedy to z przyczyn zupełnie zewnętrznych wyłączały się całe instalacje chłodnicze (na przykład z powodu braku zasilania) a reakcja następowała dopiero w poniedziałek rano, bo nie było nikogo kto mógłby poinformować serwis o zaistnieniu usterki.
Tradycyjne systemy alarmowania o usterkach mają szereg „wąskich gardeł”, co może skutkować zbyt późną reakcją na brak chłodzenia. Pośród nich można wymienić: brak komunikacji zewnętrznej układu alarmowego; zależność układu alarmowego od zasilania lub komunikacji (np. modemy); brak powstania alarmu mimo zbyt wysokiej temperatury; przestarzały lub niejednorodny system sterowania. Niestety nawet nowoczesny system sterowania nie gwarantuje bezpieczeństwa w razie usterki, w czasie kiedy nie ma personelu w sklepie.

– Rozwiązania są dwa. Można doposażyć istniejący system, tak aby zwiększyć jego bezpieczeństwo lub zainstalować w obiekcie „czarną skrzynkę instalacji chłodniczej”. Czarna skrzynka zawiera podtrzymanie napięcia, zbiera alarmy z całej instalacji chłodniczej, kontroluje stan zasilania elektrycznego oraz ma własny modem GSM z możliwością wysyłania e-maili i sms’ów. Najlepsze z nich mają także aplikacje na telefon ułatwiające obsługę – wyjaśnia Maurycy Szwajkajzer z ENRECO.

dla www.dlahandlu.pl